Veelgestelde vragen

“Hoe duurzaam is het reizen met SISU Natuurlijk?”

SISU-antwoord: “Bij SISU Natuurlijk zijn we gericht op het versterken van geluk. Dat is niet alleen het geluk van de reiziger, maar ook van bewoners en ondernemers die je tijdens je vakantie tegenkomt. Bij ons blijf je ver van grote, commerciële trekpleisters en ontdek je de wereld op kleinere schaal, met aandacht voor de mensen en natuur om je heen.” Lees meer.

“Hoe kan ik op de hoogte blijven van nieuwe reizen?”

SISU-antwoord: “Je kunt je inschrijven voor onze nieuwsbrief zodat je altijd op de hoogte blijft van nieuwe acties en vakanties. De inschrijfformulieren vind je hier op de website.”

“Kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?”

SISU-antwoord: “Het kan soms voorkomen dat je boeking niet meer kloppend of passend is. Wij houden daar natuurlijk zoveel mogelijk rekening mee. Mocht je een (datum-) wijziging door willen geven dan brengen we daar €10,- voor in rekening. We denken graag met je mee! Voor het annuleren van een vakantie raden we aan onze algemene voorwaarden te bekijken.”

“Ik weet niet of de accommodatie wel goed is.”

SISU-antwoord: “Wij werken uitsluitend met goed beoordeelde accommodaties en zorgen ervoor dat deze voldoen aan de verwachtingen van onze klanten.”

“Wat als de accommodatie niet goed bereikbaar is?”

SISU-antwoord: “We selecteren altijd accommodaties die goed bereikbaar zijn, en daarnaast bieden we de gelegenheid om een carpoolmaatje te vinden.”

“Wat als ik niet tevreden ben?”

SISU-antwoord: “Na je reis krijg je een enquête om je ervaring te delen, zodat we onze reizen kunnen blijven verbeteren! Als iets niet helemaal naar wens is, laat het dan meteen weten aan de reisbegeleider, die helpt graag met een oplossing. Is het niet mogelijk om het ter plekke op te lossen? Dan kun je samen met de reisbegeleider alles schriftelijk vastleggen. Je hebt tot twee weken na de reis om dit in te dienen. We waarderen je feedback enorm!.”

“Hoe weet ik of mijn reis bevestigd is?”

SISU-antwoord: “Zodra een factuur van ons ontvangt, is jouw boeking bevestigd. We streven ernaar jouw factuur binnen 5 dagen na jouw boeking te versturen.”

“Ik twijfel of ik het financieel kan dragen.”

SISU-antwoord: “We begrijpen dat kosten belangrijk zijn, en daarom hebben verzorgen we vakanties die blijvend waarde bieden. Je kunt een weloverwogen keuze maken, omdat we de ervaring van ontspanning met persoonlijke ontwikkeling combineren zodat je uitgerust thuiskomt en geen extra kosten hoeft te maken voor nog een vakantie! Het is een investering in jezelf.”

“Wat als er onverwachte kosten bijkomen?”

SISU-antwoord: “Wij geven vooraf een duidelijk overzicht van alle kosten, zowel standaard als optioneel. Zo weet je precies waar je aan toe bent en kom je niet voor verrassingen te staan.”

“Wat als de reis niet doorgaat?”

SISU-antwoord: “Bij ons wordt altijd vooraf  vermeld hoeveel deelnemers nodig zijn om de reis door te laten gaan. Als dit aantal niet gehaald wordt, nemen we contact met je op. Kijk ook even bij onze algemene voorwaarden.

“De groepsreis is misschien te strak georganiseerd.”

SISU-antwoord: “Onze reizen bieden een goede balans tussen georganiseerde activiteiten en vrije tijd, zodat iedereen kan genieten van wat hij/zij het leukste vindt. Ook communiceren we het programma vooraf met alle deelnemers om te zorgen dat de reis aansluit bij de wensen en verwachtingen van de groep.”

“Ik ben benieuwd of er voldoende uitdaging in de reis zit.”

SISU-antwoord: “Onze programma’s zijn zorgvuldig ontworpen om je uit te dagen, zowel op inhoudelijk als persoonlijk vlak. We werken met gediplomeerde instructeurs die vanuit de didactische theorie de beste ervaring kunnen creëren. Je krijgt de kans om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, maar ook om jezelf beter te leren kennen en te groeien. Of je nu meer wilt leren over een bepaald onderwerp of juist op zoek bent naar persoonlijke vooruitgang, onze programma’s bieden voldoende uitdaging om beide aspecten te versterken.”

“Wat als een activiteit niet doorgaat?”

SISU-antwoord: “Bij SISU Natuurlijk werken we samen met externe partijen. Soms kan het voorkomen dat een geplande activiteit niet doorgaat. In eerste instantie zullen we kijken of er een alternatief mogelijk is, we nemen dan contact met je op. Kijk ook even bij onze algemene voorwaarden

“Ik ben bang dat ik me ongemakkelijk voel bij onbekenden.”

SISU-antwoord: Het is heel normaal om je in het begin wat onzeker te voelen, maar wanneer je je omringt met mensen die hetzelfde doel hebben als jij, ontstaat er al snel een positieve, ontspannen sfeer. Dankzij de opbouw van onze programma’s zorgen we ervoor dat iedereen zich welkom voelt, ongeacht ervaring. Onze ervaren coaches en facilitators staan altijd klaar om je te ondersteunen, zodat je je snel op je gemak zult voelen.

“Wat als ik niet goed genoeg ben voor de activiteiten?”

SISU-antwoord: “Onze programma’s zijn zo opgezet dat ze voor een breed scala aan deelnemers geschikt zijn. De activiteiten zijn daarnaast opgebouwd in een weloverwogen leerlijn. Het draait niet om perfectie, maar om de ervaring en de persoonlijke vooruitgang die je boekt. De instructeurs zullen altijd een veilige en leerzame omgeving bieden waarin iedereen kan groeien, ongeacht het niveau.”

“Ik ben bang dat ik overprikkeld raak door de activiteiten.”

SISU-antwoord: “We begrijpen dat het soms moeilijk kan zijn om in een nieuwe omgeving veel prikkels te ervaren. Daarom zorgen we voor voldoende momenten van rust en ruimte om bij te komen. Bovendien is het soms ook mogelijk om tegen een meerprijs een privékamer te boeken, zodat je je gemakkelijker kunt terugtrekken als je behoefte hebt aan een moment voor jezelf. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.”

“Wat als ik me eenzaam voel tijdens de reis?”

SISU-antwoord: “Op reis ontstaat vaak een hechte, ondersteunende sfeer. Je zult merken dat je je al snel verbonden voelt met anderen die hetzelfde doel hebben: zowel qua ontspanning als persoonlijke groei. De structuur van onze programma’s is zo opgezet dat er altijd ruimte is voor interactie, samenwerking en het delen van ervaringen.”

“Ik heb het zo druk en heb eigenlijk geen tijd om even weg te gaan.”

SISU-antwoord: “Juist door even tijd voor jezelf te nemen, kun je met vernieuwde energie terugkeren naar je dagelijkse leven. De programma’s zijn zo opgebouwd dat je in een kort tijdsbestek de juiste balans vindt tussen activiteit en rust, wat helpt om mentaal en fysiek weer in balans te komen.”

 

“Wat als het boshuisje niet goed onderhouden is?”

SISU-antwoord: “Onze boshuisjes zijn met liefde gerenoveerd, ingericht en worden door onze betrokken interieurverzorgster wekelijks schoongemaakt, gecontroleerd en onderhouden om ervoor te zorgen dat ze altijd schoon en in goede staat verkeren voor een comfortabele verblijf. Van onze gasten vragen wij ook het huisje weer netjes op te leveren, kijk daarvoor bij de instructies en bij de algemene voorwaarden.”

“Kunnen we wel een fikkie stoken in de zomer?” 

SISU-antwoord: “Hoewel wij ook enorm genieten van een gezellig kampvuur, vinden wij de veiligheid en gezondheid nog belangrijker. Dit betekent dat je bij bepaald weer (enorme droogte of mist) niet kunt stoken. Lees de algemene voorwaarden goed door, zodat je weet waar je aan toe bent. “

“Wat als we niet genoeg privacy hebben?” 

SISU-antwoord: “Onze boshuisjes zijn midden in het bos gelegen op ruime percelen wisselend van meer dan 600 m2 tot meer dan 1000 m2. Door de beschutte ligging, geniet je van natuur, privacy en rust.”

“Wat als de faciliteiten in het boshuisje niet voldoen?” 

SISU-antwoord: “Alle huisjes zijn van alle benodigde faciliteiten voorzien, van goed uitgeruste keukens tot comfortabele bedden en goed werkende sauna’s, zodat je van je verblijf kunt genieten zonder compromissen.”

“Wat als het huisje moeilijk bereikbaar is?” 

SISU-antwoord: “We zorgen ervoor dat onze boshuisjes goed bereikbaar zijn dankzij duidelijke routebeschrijvingen, zodat je eenvoudig kunt aankomen. Doordat de huisjes middenin de natuur liggen is de bereikbaarheid het beste per auto of fiets. Voor de reiziger met het OV zijn er mogelijkheden voor het huren van (OV-) fietsen.”

“Wat als er geen goede voorzieningen in de buurt zijn?” 

SISU-antwoord: “Veel van onze boshuisjes liggen in prachtige natuurgebieden, maar we zorgen er altijd voor dat voorzieningen zoals winkels en eetgelegenheden binnen tien (auto-) minuten te bereiken zijn.”