Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden voor jouw verblijf

1. Jouw boeking

  • Wij stellen het vakantieverblijf beschikbaar voor recreatief gebruik en niet voor permanente bewoning.
  • Alle informatie over het verblijf, de voorzieningen en de huisregels ontvang je vooraf en we zorgen ervoor dat deze altijd up-to-date is
  • We vragen je om je samen met je medereizigers aan de gemaakte afspraken en huisregels te houden.
  • De check-in is vanaf 16:00 uur en de check-out vóór 11:00 uur, tenzij we hier samen iets anders over afspreken.

2. Duur en beëindiging

Je verblijf eindigt automatisch na de afgesproken verblijfsperiode. Je hoeft hiervoor niets op te zeggen.

3. Prijzen en wijzigingen

  • De verblijfskosten worden bepaald op basis van de actuele tarieven.
  • Mocht het onverhoopt niet mogelijk zijn om je boeking door te laten gaan, dan nemen we altijd eerst contact met je op om samen te kijken naar een alternatief. Is er geen passende oplossing? Dan storten we uiteraard de gemaakte kosten terug.

4. Betaling

  • De betaling vindt vooraf plaats en je boeking is definitief zodra de factuur is voldaan.
  • Betaling gebeurt in euro’s, tenzij anders afgesproken.
  • Extra arrangementen, zoals een late check-out of een lokaal proefpakket, dienen vooraf betaald te worden.

5. Annuleren

Soms loopt het leven net even anders. Bij annulering kijken we in eerste instantie of we een ander moment binnen dezelfde maand kunnen vinden voor jouw reis. Lukt dat niet, dan gelden de volgende vergoedingen:

  • Meer dan 3 maanden van tevoren: 15% van de totaalprijs.
  • Tussen 3 en 2 maanden van tevoren: 50% van de totaalprijs.
  • Tussen 2 en 1 maand van tevoren: 75% van de totaalprijs.
  • Binnen 1 maand: 90% van de totaalprijs.
  • Op de dag van aankomst: 100% van de totaalprijs.

6. Gebruik door anderen

  • Jouw vakantieverblijf is alleen bedoeld voor jou en de medereizigers die bij de boeking zijn opgegeven.
  • Wil je bezoek uitnodigen of het verblijf door iemand anders laten gebruiken? Dat kan alleen met onze voorafgaande toestemming en onder de voorwaarden die we hiervoor stellen.

7. Vroegtijdig vertrek

Als je besluit eerder te vertrekken, blijft de volledige verblijfsprijs gelden. 

8. Beëindiging van het verblijf door ons

We mogen de reservering per direct beëindigen als:

  • Jij of je medereizigers zich niet aan de regels houden, ondanks eerdere waarschuwingen.
  • Er overlast wordt veroorzaakt voor anderen.
  • Het vakantieverblijf wordt gebruikt voor andere doeleinden dan recreatie.

In dat geval vragen we je om binnen twee uur te vertrekken.

9. Veiligheid en regelgeving

Wij zorgen ervoor dat het vakantieverblijf aan alle wettelijke veiligheids- en milieueisen voldoet.
We vragen je om je aan de volgende veiligheidsregels te houden:

  • Rustige uren: respecteer de stilte op het terrein, met name tussen 22:00 en 10:00 uur.
  • Geluid: speel geen harde muziek of TV die buiten te horen is.
  • Stoken: gebruik geen papier om de open haard of houtkachel aan te steken. Bij een rode vlag mag er helemaal niet gestookt worden vanwege brandgevaar.
  • Vuur: laat vuur (brandend of smeulend) nooit onbeheerd achter.
  • Roken: alleen toegestaan op het terras, met gebruik van een asbak.
  • Natuur: respecteer de natuur en gooi geen rommel op de grond.

10. Zorg en schoonmaak van het verblijf

Wij zorgen ervoor dat het terrein en de voorzieningen goed onderhouden zijn.
We vragen je om het vakantieverblijf netjes te houden en in dezelfde staat achter te laten als waarin je het hebt ontvangen:

  • Zorg ervoor dat de vaatwasser leeg is en het afval in de container is gedaan.
  • Als je de BBQ gebruikt, maak deze dan zelf schoon voor de volgende gast (deze is niet inbegrepen in de schoonmaak).
  • Natte handdoeken en ander wasgoed uithangen zodat deze kunnen drogen.
  • Het is niet toegestaan om te graven, bomen te kappen of andere aanpassingen aan het terrein te doen.

11. Aansprakelijkheid

  • Wij zijn alleen aansprakelijk voor schade als die het gevolg is van nalatigheid van onze kant.
  • Wij zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen, diefstal of schade door overmacht, zoals extreem weer.
  • Jij bent verantwoordelijk voor schade die jijzelf, je medereizigers of bezoekers veroorzaken.
  • Ervaar je overlast door andere gasten? Laat het ons weten, dan zoeken we een oplossing.

12. Geschillen en oplossingen

Heb je een klacht of een probleem? Neem dan gauw contact met ons op, zodat we samen een oplossing kunnen vinden.
Mocht het probleem niet opgelost worden, dan kun je dit binnen twee weken na je verblijf kenbaar maken.

13. Duurzaam genieten

  • Onze huisjes zijn goed geïsoleerd voor optimaal comfort en hoewel we graag een vuurtje stoken, hopen we met de hoogrendement kachels de schadelijke impact zo laag mogelijk te houden.
  • We scheiden afval, werken samen met lokale ondernemers en kiezen voor minimaal twee nachten verblijf om het aantal wasbeurten te beperken. De inrichting is vrijwel geheel tweedehands ingericht om “fast furniture” geen kans te geven.
  • Ons doel? Niet alleen een fijne tijd voor nu, maar ook een duurzame relatie met jou als gast en met de wereld om ons heen. Samen zorgen we voor een verblijf dat goed is voor nu én later!

Met deze voorwaarden zorgen we ervoor dat jij een ontspannen en prettig verblijf hebt. Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten!

Algemene voorwaarden voor jouw reis

Om je reis soepel en prettig te laten verlopen, hebben we een aantal afspraken opgesteld. Zo weet je precies waar je aan toe bent en kunnen we samen zorgen voor een zorgeloze reiservaring.

1. Jouw boeking

  • Zodra je een reis bij ons boekt, ontvang je een bevestiging met factuur. Controleer deze en neem contact op als er iets niet klopt.
  • De reisovereenkomst komt tot stand zodra je jouw factuur hebt ontvangen.
  • Als je voor meerdere personen boekt, ben jij als hoofdboeker verantwoordelijk voor de volledige betaling en communicatie over de reis.

2. Betaling

Jouw bevestiging is verzekerd met een betaling. We streven ernaar de factuur binnen 5 werkdagen toe te sturen.

3. Annuleren of wijzigen

Soms lopen dingen anders dan gepland. In dat geval kun je je reis annuleren of wijzigen. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van het moment van annuleren:

Bij annulering gelden de volgende vergoedingen:

  • Meer dan 3 maanden voor vertrek: 30% van de reissom.
  • Tussen 3 en 2 maanden voor vertrek: 50% van de totaalprijs.
  • Tussen 2 en 1 maand voor vertrek: 75% van de totaalprijs.
  • Binnen 1 maand voor vertrek: 90% van de totaalprijs.
  • Minder dan twee weken voor vertrek: 100% van de totaalprijs.

Als de plek alsnog door een andere gast wordt geboekt, kan een deel van de kosten worden terugbetaald, minus administratiekosten. Als er sprake is van overmacht (zoals ernstige ziekte), kan een reis- en annuleringsverzekering mogelijk de kosten dekken. Wij adviseren je daarom altijd een goede verzekering af te sluiten.

Wijzigen van de reisdata of bestemmingen kan, mits beschikbaar. Hiervoor kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.

4. Wijzigingen door ons

We doen ons uiterste best om je reis precies zoals geboekt uit te voeren. Soms kunnen er echter onvoorziene omstandigheden zijn waardoor kleine aanpassingen nodig zijn, bijvoorbeeld:

  • Een ander hotel of accommodatie van vergelijkbare kwaliteit.
  • Een andere activiteit.

Bij te weinig inschrijvingen nemen we altijd contact met je op en zoeken we samen naar een passend alternatief. Wellicht kan de reis alsnog doorgaan, anders kijken we wat er wel mogelijk is. 

5. Jouw verantwoordelijkheden

  • Controleer ruim van tevoren of er wijzigingen zijn gecommuniceerd.
  • Zorg ervoor dat je bij vertrek op tijd aanwezig bent. Extra of ander vervoer kan helaas niet worden vergoed.
  • Houd rekening met de locatie en mensen waar je verblijft. Gastvrijheid is een groot goed!

6. Veiligheid en onvoorziene situaties

  • We werken alleen samen met betrouwbare partners om je reis veilig en zorgeloos te laten verlopen.
  • Mocht er iets misgaan tijdens de reis (zoals vertragingen, medische problemen of andere noodgevallen), neem dan contact met ons op. We helpen je waar mogelijk om een oplossing te vinden.
  • In uitzonderlijke situaties zoals natuurrampen, politieke onrust of pandemieën kan het zijn dat we een reis moeten aanpassen of annuleren. We informeren je dan zo snel mogelijk over de mogelijkheden.

7. Overmacht en bijzondere omstandigheden

Soms kunnen wij een reis niet uitvoeren door overmacht, zoals:

  • Extreem weer, natuurrampen of politieke onrust.
  • Stakingen in het transport.
  • Maatregelen van de overheid die reizen onmogelijk maken.

In deze gevallen zoeken we samen naar een passende oplossing, maar kunnen we geen garantie geven op terugbetaling. We raden daarom sterk aan een reisverzekering af te sluiten die dit soort situaties dekt.

8. Aansprakelijkheid

  • Wij zorgen voor een goed georganiseerde reis, maar zijn niet verantwoordelijk voor wijzigingen, vertragingen of annuleringen door externe partijen.
  • Ook zijn wij niet verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal van persoonlijke eigendommen tijdens de reis. We adviseren je om waardevolle spullen altijd bij je te houden en een reisverzekering af te sluiten.
  • Deelname aan excursies en activiteiten is altijd op eigen risico. Zorg ervoor dat je fysiek en mentaal in staat bent om deel te nemen aan het reisprogramma.

9. Reizen in groepsverband

  • Tijdens groepsreizen houden we rekening met elkaar en de reisleiding. Volg aanwijzingen van de gids of begeleider op om het reisprogramma soepel te laten verlopen.
  • Bij ernstige overlast of verstoring van de reis behouden we ons het recht voor om een reiziger uit te sluiten van verdere deelname.
  • Eventuele kosten die hierdoor ontstaan, komen voor rekening van de betreffende reiziger.

10. Klantvriendelijkheid en feedback

  • We willen dat je een fantastische reis beleeft! Heb je vragen, opmerkingen of suggesties? Laat het ons weten, we staan altijd open voor feedback.
  • Mocht er iets niet naar wens zijn tijdens de reis, meld dit dan direct bij ons of bij de lokale vertegenwoordiger. Zo kunnen we samen zoeken naar een oplossing.

11. Geschillen en oplossingen

  • We hopen natuurlijk dat alles naar wens verloopt, maar mocht er iets zijn waar je niet tevreden over bent, dan lossen we dat graag samen op.
  • Kom je er met ons niet uit, dan kun je binnen twee weken na afloop van de reis een schriftelijke klacht indienen. Wij vertrouwen op goed overleg!

12. Reisverzekeringen

Wij adviseren altijd een reisverzekering af te sluiten. Hiermee ben je verzekerd voor situaties zoals:

  • Annulering door ziekte of noodsituaties.
  • Medische kosten tijdens de reis.
  • Verlies van bagage.

Controleer goed welke dekkingen jouw verzekering biedt en of je aanvullend verzekerd bent voor bijzondere activiteiten zoals eventuele extreme sporten.

13. Tot Slot

Door een reis bij ons te boeken, ga je akkoord met deze voorwaarden. Ze zorgen ervoor dat alles goed geregeld is en je zonder zorgen kunt genieten van je vakantie.

Mocht je vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!

Algemene voorwaarden voor activiteiten met externe gidsen & begeleiders


1. Wij regelen, zij voeren uit

Wij helpen je graag bij het boeken van leuke en bijzondere activiteiten, maar de uitvoering ligt natuurlijk bij de gidsen, instructeurs of organisaties waarmee we samenwerken. Zij zorgen voor de begeleiding, materialen en de ervaring ter plekke.

2. Eigen verantwoordelijkheid & deelname

Je doet mee aan de activiteit op eigen risico. Zorg dat je fysiek en mentaal in staat bent om deel te nemen en check vooraf of er speciale eisen zijn, zoals een minimale leeftijd, zwemvaardigheid of specifieke uitrusting.

3. Wijzigingen of annuleringen

Soms kan een activiteit niet doorgaan door bijvoorbeeld slecht weer, veiligheidsredenen of onvoorziene omstandigheden. De organisator neemt in dat geval contact met je op over een alternatief, een nieuwe datum of een eventuele terugbetaling.

4. Aansprakelijkheid

Wij brengen je in contact met de activiteit, maar we zijn niet aansprakelijk voor schade, blessures of wijzigingen die door de organisator worden doorgevoerd. Een goede reis- of annuleringsverzekering is altijd een goed idee!

5. Heb je vragen of problemen?

Als er iets niet naar wens is, laat dit dan direct weten aan de gids of organisator ter plaatse. Zij kunnen ter plekke het beste helpen. Laat het ons ook even weten, zodat we onze samenwerking met de aanbieders scherp kunnen houden!

Vakanties die je verder brengen!

Dankzij onze kwaliteitsgarantie:

Sinds 2005 specialist in ontwikkeling, onderwijs en didactiek.

Meer dan 15 jaar ervaring in reisorganisatie voor zowel binnen- als buitenland.

Meer dan 300 tevreden vakantiegangers per jaar.

Al jaren op rij trotse drager van de Superhost Badge met een 5-sterren tevredenheid.